19 Eylül 2009 Cumartesi

annemde bir iftar...


Geçen hafta kayınvalidemler anneme iftara geleceklerdi.Hazırlıklar sürerken köyden amcamların ve dedemin gönderdiği iki çuval fasülye ile ev birbirine karıştı.Hemen açıp ayılamasak çürürler korkusuyla mecburen el attık.Fasülyeleri anneannemin bahçesine babaannem dikmiş.Sırf rahmetli dünürünün bahçesi şenlensin diye.Bu arada babaannem bastonla filan zor ayakta durur halde.Salatalıklar amcamlardan.Kocaman hallerine bakıp içi tohuma kaçmış sanabilirsiniz ama bizim oranın salatalıkları böyledir.Tadına doyulmaz,kıtır,kıtır.


Çiçeği tanımışsınızdır.Bendegül Abla bakım için anneme getirmiş.Annem hemen saksısını değiştirmiş tabi.Şu an çiçek dolu. Bu arada çiçeğin ismini öğrendim sonunda.Millete filorina deyip durdum,nerden kalmışsa aklımda.Sandavilla imiş meğer gerçek ismi.Okunuşu budur herhalde.Neyse dayanamayacağım,seradan bir tanede kendime alacağım.








Bunlar da annemin bahçesindeki kabaklar.Bizim bahçeye diktikleri çürüdü,olmadı.İçleri nasıldır bilmem ama şu halde görmek çok güzel.


Bunlar da Nurçiçek Ayfer için üretmeye çalıştığım şans çiçeklerim.İsmi belki başkadır bunun ama ben böyle diyorum.Latince ismini okumuştum,oda şans..... gibi bir şeydi.Neyse yıllar evvel Naciye ismindeki arkadaşımın evine ilk gittiğimde pencerelerinin önünde boydan boya beyaz seramik saksıda bu çiçekten görüp ,çok beğenmiştim.Bana bu çiçeğin adının şans çiçeği olduğunun,şansı olmayan evlerde pek büyüyüp çoğalmadığını söylemeşti.Bir rivayete göre yani.İlk kökü ondan almıştım.Benim evimde de gayat güzel büyür bu çiçek.Arada yavrularını böyle oana buna veririm.




Buda benim azgın fittonya'larımdan koparıp alınan dallardan oluşturulan arajman.Annem bir yere bir dal sokmasa edemez.






Yine annemin ona buna veririz diye diktiği süs biberler.Tencere yengemin çöpe atacak olduğu bir tencere.Kocaman ,eminim seneye sardunyalar sarkıyor olacaktır ondan.









Bu da annemlerin meşhur dut ağacı .Yaz boyu bitmez meyvesi.Babamın yaptığı merdiveni görüyorsunuz.Nasıl korkmadan çıkıyor ona bilmem.






Annemin şalap şulap yaptığı gül böreği.Hiç özenmez ama nefis olur her seferinde.Yanda görülen fındıkları ,kırar ,kavurur ve ciddi bir şekilde saklar.Ama malesef Gökhan her defasında tesadüf bulur ve bayram ederiz.Kavruk ,kavruk ,süperdir.








Ramazan boyu her akşam böyle bir tepsi incir yendi.Babam çalıştığı yerin bahçesindeki ağaçlardan topluyor.








1 yorum:

Asortik Krep dedi ki...

Şans çiçeklerinin adı bodur kılıç..