16 Aralık 2009 Çarşamba

pepino ve balkonda soğuk hava hazırlıkları...

Bu gördüğünüz bitki Pepino adında bir tür meyve.Geçen yaz bir serada görmüştüm.Şeker hastalığına,kolestrole iyi geliyor demişti satıcı.Kurban Bayram'ında Gökhan'ın amcasına gitmiştik.Balkonunda 4-5 saksıda bu bitkiden vardı.Üretimi çok kolaymış.Çabuk tutuyormuş.Bende tabi hemen bir dal istedim ama sağolsun amca bana saksıyla verdi.Gördüğünüz kalın dallar bitki ayakta dursun diye saksıya sokulmuş.Kendi dalları domates gibi.Benim saksımda bir tane meyvem var.Arabada eve gelene kadar elimle tuttum meyveyi,kopar filan diye.Soğuktan biraz koru dedi amca.Bu hafta bir naylonla yalancı sera yaptım.İnşallah meyvesi olgunlaşırda bir tadına bakarız.Kavun gibi bir şeymiş.











Bir diğer soğuktan korunması gereken çiçeğim sandavilla.Onuda sarıp ,sarmaladım.





Soğanlarımı biraz erken mi diktim bilmem.Uzun saksıda muskariler,diğerlerinde nergis ve çiğdemler.Azıcık ucu gözüken saksıda görünende çok güzel bir çiçek açan bir yeşillik.Bekliyoruz.

Hiç yorum yok: