21 Mart 2010 Pazar

Biri bahçemi dedi...


Allah'a hep bir bahçem olsun dedim.Nerden bileyim duamın hemen kabul olacağını.Ah kafam ah,neden behçeli bir ev istemedim ki.
Bu resimlerde gördüğünüz arazi,20 dönüm olmakla beraber ,tabiki bizim değil.Babamın bir arkadaşının.Alemdağ-Reşadiye'de.Ensar Amca bağa bahçeye pek meraklı.90 yaşında babası ve 86 yaşında annesi ile de tanıştık.Çok tatlı insanlar.Anladığım bu yaşlarına kadar sürekli ağaç dikmişler.Bu konularda çok bilgililer.Zaten Beykoz'da bir çiftliği varmış ayrıca.Neyse Allah daha çok versin.Benim olayım başka.Şu an ev filan yapmaya niyeti yok.Ağaçlandırma filan yapıyor.Babama ''senin eve yakın,domates biber filan ek''demiş.





Bu gün orada idik.Ekeceğimiz yeri beğendik.Hayvan girmesin diye telle çevireceğiz herhalde.Ne ararsanız var burada.Onlarca inek,koyun,kuzu,kaz,ördek,tavuk,tavuskuşu,hindi....Aşağıda gördüğünüz çukur hayvan pisliklerinin biriktirildiği yer.Konu biraz nahoş ama bahçe ile uğraşanlar için bu kuyu pek bir kıymetlidir.Önümüzdeki günlerde toprak havalandırılarak ,üzerine gübre serilecek.Bu işleri yapmak için tüm alet,edevat burada var zaten.Sera bile yapmışlar,tohumları dün ekmişler.Bize de verirler herhalde.Bizde bu ara Mısır Çarşısı'na gidip,tohum,fide olayına girelim diyoruz.Arkalardaki arı kovanlarını gördüyseniz,buranın çok yönlü bir yer olduğunu anlamışsınızdır.Günü koca bir bidon süt ve koca bir parça petekli balla dönerek bitirdik.Çocuklar şu an,hava çarpması sebebiyle sızmış durumdalar.Yarın okul,banyo işi filan ne zaman yapılacak bilmem. Bir ara ormanda gezdik,orman dediğim yer arazinin içinde tabi.Bir sürü çuha ve sıklamen çiçeği gördük.Makinemi o sıra yanıma almamıştım.Göstermeyi çok isterdim.




















Buradan Ensar Amca'ya teşekkür ederim.Benim için bu aralar tutku haline gelen bağ-bahçe merakını gerçeğe dönüştürmemi sağlayacak inşallah.Gerçi ben çiçek işleriyle daha çok ilgileneceğim,sebzeleri annem halletsin.Benim öyle torbaları biberle,fasülye ile doldurayım derdim olmaz.Ben göreyim yeter.Bu ektiğim yerler benim olsun diye bir güdüm olmaz.Yaşadığım yerleri güzel görmek hoşuma gider.Benim olmasa bile sırf görmek için uğraşırım.Benim olsa ne olur bir gün hepsini bırakıp ,toprağa girmeyecekmiyiz.O nedenle anı yaşamayı seven biriyim.Param gitmiş,emeğim gitmiş hiç dönüp arkama bile bakmam......Bu sevdayı burada ifade edemiyorum,inşallah ilerleyen günlerde bahçe gelişmeleriyle anlatabilirim.







Hiç yorum yok: