18 Haziran 2010 Cuma

çiftlik gezileri...

Pazar günü kahvaltıdan sonra Ensar amcanın çiftliğinin yolunu tuttuk.Ekmiş biçmişler.Annem 5-6 kök kabak ayırmıştı orada dikmek için.Hemen gübrenin kuyusunun başına tünedi.Babam ve adaşı Yakup'la diktiler kabakları.Kazlar yemezse bence bu gübre bolluğunda bu kabaklar dev kabak olabilir.


Evden bir yığın bayat ekmek getirmiştik.İki dakikada bitti ekmekler.Ördekler daha uzaktan elimizdeki poşetleri görünce yanımıza koştular.Kimi hiç pas vermedi.





Bu tarlaya karpuz,kavun ekmişler.Ama ördekler yemiş,bitirmiş.Sonrasında yabani semizotu sarmış tarlayı.Koca bir torba topladım.Akşama hemen sarmısaklı yoğurtla salata yaptım,nefisti,kıtır kıtır.Topla,topla bitmez.Bu günde yemeğini yaptım,ekşi,ekşi bir güzeldi.Her salataya doğradım,ekledim.Ne bereketliymiş.













Serada domates,salatalık,biber,dışarıda aynı şekilde alabildiğine dikilmiş fidanlar.İnsan gözünü alamıyor.Her yer yeşermiş.





Lahanalar topladık.Oradan getirdiğimiz sütten yaptığımız puding resmen çikolata oldu.Hele yaptığım yoğurt sapsarı yağ gibi bir şey oldu.Alışmamışız tabi böylesine zor yedim.












Bu arada annemin terası şenlenmeye başladı bile.Ceylangözleri ve atlas çiçekleri coşmuş.










Hiç yorum yok: