4 Ekim 2010 Pazartesi

Erten Çekiç amca...

























Daha önceki yayınlardan hatırlayacağınızı umuyorum .Yakın arkadaşım Nurkan'ın kayınpederi Erten amcanın marifetlerinin bir kaçını göstermiştim sadece sizlere.Ama bu sefer bayağı uzun boylu bir gösterim var sizlere.Resimlere geçmeden önce,Erten amca'nın kendi elinden yazdığı bir özgeçmişi sizlerle paylaşmak istiyorum.

''

İstanbul Denizcilik Bankası İstinye teranesinde yüzen havuz elektrik teknisyenliği yaparken gemi ve eski ev maketciliğine başladım.1970-1981 senelerinde İstanbul Yapı ve Kredi Bankası sergi salonlarında açılan maket yarışmalarına katıldım.Birincilik ve mansiyon ödülleri kazandım.
Emekli olduktan sonra Yalova'ya yerleştim.Yalova'da rahmetli Galip Hoca'nın kurslarına katılarak yağlı boya resim çalışmaları yaptım ve Yalova'da her sene Belediye salonu ve Güzel sanatlar salonunda sergiler açtım.''


diyerek kendini analtmış.Gerçi ben kendisinin mütevazı davrandığını savunuyorum çünki bu gün spor antronörlüğü bile yaptığını öğrendim.Yani sevgili amcamızda marifetler say say bitmiyor.



Evet gelelim konunun başına.Sabah telefon çaldı,Nurkan._''bu saatte IKEA'da olamaz dedim.(!)''.Bu gün başlayarak ,3 gün açık olacak,Altunizade Kültür Merkezi'ndeki kayınpederinin sergisinin ilgimi çekeceğini söyleyip,beni davet etti .Kayınvalidesi Aynur Hanım teyze'de el emeği bir çok güzellikle katılmış sergiye.Aile boyu sergi.Resimde sırayla Nurkan ve eşi Cenap,Aynur teyze ve Erten amca, ve dünürlerini yalnız bırakmayan Sebahat (seboş) teyze ve Yılmaz amca.

Hemen atladım gittim,iyiki gittim.İnsanların ne kadar güzelliklerle uğraştığını gördüm.Lütfen sergi bitmeden gidin ve görün .Ellerine sağlık diyorum ve resimlere geçiyorum.



Bu arada sergi sırasında tanıştığım ,renkli ve gizemli kişiliğiyle göz alan Canan Hanımı da anmadan geçmek istemiyorum.

Hiç yorum yok: