12 Mart 2009 Perşembe

saksı,toprak v.b.




Geçen hafta biraz toprak alıp elimdeki tohumları ektim,küçük kaplara.Ayer'in verdiği seralardan çiçekleri taşımakta kullandıkları tablalar bu iş için çok iyi oldu.Bir hafta olmadan kadife çiçekleri çıkmaya başladı bile.Gökhan da benim de bir bitkim olsun deyince onun içinde biberiye ektik bakalım.Gerbera,iribaş kadife çiçeği,sardunya gibi bir çok şey ektim.Ne olduğunu karıştırmıyım diye etiketledim. Camın kenarında en dipteki iki saksıya da gülibrişim ağacının tohumunu ekmiştim.Onlarda kendini gösterdi.İnşallah büyürler.Birde mimoza ağacının tohumunu bulsam ne güzel olur.



Dün annem gelmişti.Hadi balkonu düzenleyelim,sardunyaları elden geçirelim derken akşamı ettik.Ben çıkıp 8 torba toprak aldım.Eve getirene kadar canım çıktı.Kadının tekide poşetleri deterjan poşetine benzetmiş,indirim mi var ?diye sordu bana.Neyse böyle işte.Sardunyalar balkondan salonun camına,eski yerlerine kavuştular.İnşallah geçen yaz gibi güzelleşirler.Bu kuş kafesini kayınpederimden almıştım.İçine oyuncak kuşlar koyarak çocukları kuş isteklerini bastırıyorum.Bu sabah böyle bir dekor yaptım.Aslında bir yere asıp içine sağdan soldan sarkan bir bitki koymak istiyorum.







Balkondaki soğanlı çieklerim de bayağı ortaya çıktılar.Çiçekleri açtığında sadece kendim görmeyeyim diye bir süreliğine girişe çıkardım saksıları.Safranlar göze gelmeye başladı bile.Diğer küçük saksıda da nergisler var.Büyük saksıda lale dolu. Renklerini merak ediyorum.Balkonda bir büyük saksı daha var ,onda da muskarilerim var.Hepsi tomurcuk dolu. Onların resmini iyice açtığında yayınlayacağım.

2 yorum:

Deniz dedi ki...

Tohumlarınızın heyecanlı serüveninde size iyi seyirler dilerim :) Kafesteki çiçeğiniz çok sevimli, çok hoş bir fikir. Ne güzel düşünmüşsünüz...

HamaratDiva dedi ki...

Nuray,
Gelip benim saksılara da el atsana :) şaka bir yana, taşınma sebebi ile çiçeklerim garip oldular.... deli gibi büyüyen çaçiğim yapraklarını büzdü, yerini sevmedi galiba.... sümbüllerim ise heppp soldu :( el atmak lazım ama ben anlamam ki....