11 Temmuz 2009 Cumartesi

Zekeriya Sofrası




























Üstte ,bahçedeki resimler ,kurulan masa Zülfiye arkadaşımın Umre ziyaretine gideceğini duyduğumda gittiğimde kurulmuştu.Büyük incir ağacının altında püfür püfür esen rüzgarda,serinleyerek tıkınmıştık.3 hafta evveldi.Biz köydeyken arkadaşımda mubarek
ziyaretini tamamladı.Bu gün evine davet etti yakınlarını.En alttaki resimde gördüğünüz zengin bir sofrayla karşıladı bizi.Zekeriya Sofrası deniyormuş bu sofraya.41 çeşit çiğ yenen yiyeceklerden oluşuyor.Tuz,şeker,maydonoz,kuruyemiş gibi nice yiyecek.Zülfiye daha önce böyle bir sofrada bulunmuş,''eğer Umre'ye gidersem bende böyle bir sofra kuracağım ''demiş.Dileği gerçekleşince oda böyle bir sofra kurmuş.Eğer sende bir dilek dilemek istiyorsan 41 çeşit yiyecekten küçük parçalar halinde olsa dahi yemek zorundaymışsın.Böyle bir şeymiş işte.Başta Meryem Suresi olmak üzere bir çok sure,dua,selavat okundu.Allah kabul etsin.Pek yaygın değil herhalde,ben duymamıştım.İslami bir açıklaması varmı,öyle bir adet mi bilmiyorum.Ama beraber olmak adına,dualara amin demek adına çok güzel bir gün geçirdim .

3 yorum:

küçük kız dedi ki...

bu tarz bi sofra adeti olduğunu ben de ilk defa duydum,ama neticede çok sağlıklı:) paylaşımın için teşekkürler! :)

pinkdaisy.blogcu.com dedi ki...

merhabalar,ne güzel yerler böyle,ist.da hasret kaldığımız manzaralar.çocuklar özgür büyüyemiyorlar buralarda.kolay gelsin

elmalı kurabiye dedi ki...

Sevgili Pinkdaisy,inanın hala aklımız oralarda.Eşim ''sanki tatilimi yarıda kesip gelmişim gibi geliyor '' diyor.Doyamamış yani.