16 Aralık 2009 Çarşamba

annemden gelenler...

Annemin taşınma aşamasında bazı ganimetler elde ettim kendi adıma.Tabi bir de artık topla pılını pırtını muamelelerine de maruz kaldım.Kadın haklı.Yıllar evvel nişanlıyken alınmış yığınla gelin dergileri,sonra hamilelik dönemlerinden yığınla bebek bakımı dergileri.Kitaplar,ansiklopediler.Bitmemiş işler,kumaşlar.''Yeter ,atıyorum bunları'' dedi.Kadın haklı.Dönem dönem neye ilgim var sa onunla ilgili tüm dergiler evde.Dikiş kitaplarım,dantel kitaplarım ve yığınla fotokopik desenler,gezi rehberi şeklindeki dergiler,dekorasyon dergileri,şimdi de 3 yıldır devamlı alınan ev-bahçe dergisi ve çarpı işi işleme dergileri.Neyse aldım,atılacakları attım.Falan,filan.




Bu bana göre şahane bavul,taaa annemin çocukluğunda dedemin yurt dışından getirdiği bir bavulmuş.Bir kaç tane idiler hatırlıyorum.Onlarında değerini bilmemişiz. Dedem gemilerde reis denilen işi yaparmış eskiden.2 yıl Amerika'da yaşamış,ingilizce bilen,pipo içen,Lazvegas Ahmet dediğimiz bir Rize'li dede.Köyde yıllar evvel kızlarını okutan tek adam.Annemin köydeki yaşıt arkadaşlarından hiç bir okuma yazma bilmez.Okul çok uzakta imiş ama o yine de teyzemi ve annemi okula göndermiş.''en azından kocalarına iki satır yazı yazabilsinler''dermiş.Çarşafa,nevresime de çok meraklıymış.Bu bavullarda böyle şeyler getirirmiş,perde bile getirmiş annemlerin çeyizine.İşte hikaye böyle.Taşınma sırasında hemen kapıverdim dede yadigarını.





Bu sehbalar da annemde göz koyduklarımdandı.Beğenmiyormuş.Bunu duyar duymaz benimkileri attım arabaya hemen kaptım bunları.Bayılıyorum bu tepsi gibi hallerine.Üzerindeki bakır bakraçta anneannemin .15 yıl evvel köyden getirmişti bana.Daha ne bakırları vardı da geçen sene çayları toplasın diye eve alınan bir aile tarafından bir güzel halledilmiş.Parasında değiliz ,onlar anneannemin yadigarları idi,ona yanıyoruz.


















Buda babamın yıllar evvel en az 30 yıl evvel gemilerde çalışırken getirdiği bir gece lambası.Gerçek fildişi midir bilemem ama değilse de çok kaliteli bir taklit.Bunu hele çöpten aldım diyebilirim.Taşınırkan atmış çöpe.Bıktım diye.İyiki gördüm.

Hiç yorum yok: