21 Aralık 2009 Pazartesi

orkide hastanesi....

Bu gördüğünüz
beyaz ve sarı orkideler Nurçiçek Ayfer'in dükkanından.Beyaz olanı tam bir amazon modeli.Bir kalın dalı var bir görseniz.Evde böyle bir orkide yetiştirsem önünden ayrılmam saksının herhalde.Sarı olanı da ayrı bir cins.Küçük küçük ,tomur tomur.Yakın plan çektiğimden herhalde büyük çıkmışlar.Ama minik ,minikler.





Gel gelelim bu manzaraya.Adım çıktı orkide iyileştiricisi diye.Kim çıkarıyor bu lafları?kim?kim?kim?(lütfen son cümleyi Geniş Aile dizisinldeki Ulvi tarzında okuyun.)Ayfer bir zamanlar bir tane vermişti dükkanda bozulan bir orkidelerden.O iyileşince şimdi ev bu hale geldi.Yerlerini mi sevdiler bilmiyorum ama buraya gelen orkideler düzelmeye başladı.Tabi daha beter olanlar da var.Onlara yapılacak bir şey yok.Aslında yaptığım bir şey de yok.Sadece her sabah konuşuyorum onlarla.Ne renk olduğunu bilmediklerim var.Rengini soruyorum ,yavru yok mu diyorum. Ve sabırla bekliyorum.Yani bunun çiçekleri soldu deyip geri getirenler oluyormuş Ayfer'e.Biraz sabır gösterip onlar için bol ışıklı bir yer bulsalar ,onlarda muratlarına erecekler ama....Deliye sardım anlayacağınız.Evde yer de kalmadı.Hava soğuduğundan cam kenarına yakın olanlar tomurcuklarında bir pörsüme gösterdiler.İki tanesini salonun camına aldım.O cam kapalı balkon kadar soğuk olmaz diye düşündüm.Kaloriferin sıcağı pek etkilemez inşallah.Salona getirdiklerimden biri pembe açtı.Diğeri süpriz,bakalım ne renk.













Bu en kıdemli orkidem.3 dönemdir açıyor.Çift dal zaten.Ayrıca yandan bir dal daha çıkardı.Her yeni çiçek açışında çekmeye çalıştım .Ama tabi ilk çiçek bu arada soluyor.Yinede üzeri bir sürü tomurcukla dolu olduğundan gözümü alamıyorum.































Bu arada geçenlerde okul müdürümüz Kevser (Olgunçelik) Hanım yakaladı beni.Orkideleri iyileştiriyormuşsun diye.Yeni hastalar geliyor galiba.Ben balkona en iyisi asma kat çıkayım.Müdürümüz de tam bir çiçek hastası.Kaktüs,menekşe,evinde de biriçok kocaman yeşil yapraklı çiçeği varmış.Her fırsatta kaktüs götürüyorum kendisine.Başka bir ortam olsa hakaret sayılır ama Kevser Hanım'a iltifat geliyor.Karışık kaktüs arajmanı yapacakmış.Resmini isteyeceğim.Okulun pencereleri yavaş yavaş sardunya dolmaya başladı zaten.Oraya da el atsam mı acaba.....

Hiç yorum yok: