23 Aralık 2009 Çarşamba

dantel...


Bu gördüğünüz çerçeve Zülfiye'nin daha önce kardeşi Bahar için ördürdüğü kumaşa geçirilecek olan altta gördüğünüz dilimli dantelin .....ne diyorum ben yahu,bu cümle nereye gidiyor.Vel hasıl,ortasında bu çerçeve olan,kenarı dilimli dantelli bir masa örtüsü olacak.Annemle imece usulü ördük.Kumaşa geçmiş halini yakında gösteririm size.Zülfiye durmaz ,hemen yaptırır.Onun gibi başka bir abla var mıdır bilmem.Ben onu 12 yıldır tanıyorum,12 yıldır Bahar'a çeyiz yapılıyor.Bahar'da boş durmadı,okudu,matemetik öğretmeni oldu.Abla -kardeş koalisyonlarını gıptayla seyrediyorum.İnsanın ya bir kız kardeşi olmalı ya bir ablası...Erkek ablası olduğumdan hep bir erkekvariliğim vardır benim.









Ne güzel havlular değil mi?Bunları ve daha bir çoğunu bizim orda bir atölyeden aldım.Çok ucuza hemde.Mallar bitti ,dükkan kapandı.Keşke kapanmasaydı.Aynı malları Englısh Home'da gördüm.




Çoğunu hediye verdim,bitti ,gitti.Elimde kalanlar bunlar.Bu üçünü Hayriye'ye saklıyorum,Allahın izniyle hala olursam tontoşuma vereceğim onları.







Bunlarda kıyamadıklarım.









Bu yaz Rize gezimizde bana verilen bir hediye.Amcamın gelini Derya hediye etti.Yeni tanıştık,geçen kış evlenmişlerdi.Çok güzel değil mi?Basit ve şık bir örnek.Tesadüf pembe hemde.Pembe sevdiğim içine doğmuş herhalde.



















Annemin yaptıklarından.Geçenlerde getirdi.Havlu hediye gelmişti.Hemen kenarını halletmiş.









Bunlarda annemin yeni gözdeleri.Ebatı küçük mutfak havluları kadar.Üzerinde ayak kabartması var.Rengi aslında sarı ama böyle çıkmış.Keko'ya örmüş bunu.













Bunlarda Kastamonu'nu Cide'den gelen meşhur yazmalar.Kırmızısıda var.Ama onu bulamadım.Tabi annem hemen oyaladı kenarlarını.Ben fiskos örtüsü olarak kullanıyorum.




























































Bunu da yıllar evvel örmüştüm.Buraya hiç örtmemiştim.Her ebata uygulanabilir.

































1 yorum:

çatı katı dedi ki...

hepsi çook güzel :) hele havlulara bakmaya doyamadım havlu takıntım var benimde :))
sevgiler